image1

Datele de la Agenția Română pentru Asigurarea Calității în Învățământul Superior arată că 80% din absolvenții de facultăți din România profesează în alte domenii decât cele pentru care s-au pregătit. Cauza principală este faptul că elevii de liceu aleg cu sprijinul părinților, cadrelor didactice sau prietenilor, domeniul de studiu și, numai după aceea, activitatea dorită. Pentru că de cele mai multe ori activitatea dorită nu se regăsește în domeniul ales sau se găsește în intensitate mică, ei preferă să facă o muncă în care nu au pregătire temeinică dar in care se simt bine. Ca urmare, satisfacția lor față de locul de muncă este ridicată dar eficiența este mai mică decât în cazul în care ei ar investi același timp în domeniul în care se regăsește deplin activitatea dorită.

Orientarea Vocațională are efecte mai mari atunci când este făcută prin conștientizarea trăsăturilor clare de comportament, gândire și motivație. Toate acestea pot fi măsurate cu ajutorul Analizei 3D.

În 6 ani de cercetare și validare a Analizei 3D am dezvoltat o expertiză care permite stabilirea celor 3 componente și a relațiilor dintre ele cu o acuratețe de 95%. Acest fapt îmi permite să identific, împreună cu elevul, care sunt activitățile în care i-ar plăcea să se implice.

Cum funcționează?

Persoana completează online Analiza 3D. Durata completării este de aproximativ 15 minute. După completare se va stabili o întâlnire pentru validarea rezultatelor Analizei 3D, întâlnire la care pot participa și părinții elevilor (cu fiecare elev în parte).

Se fac primii pași în identificarea factorilor motivaționali pentru a construi lista activităților dorite.

Lista creată se va transmite prin email elevului împreună cu activitățile propuse să le desfășoare până la următoarea întâlnire. Exemplu temă: Discuție în particular cu medicul de familie pentru a afla motivul pentru care a ales să fie medic generalist. În paralel cu aceasta sa participe la cursuri de prim ajutor sau ca voluntar la Crucea Roșie, în perioada dintre aceste întâlniri.

Vom repeta Analiza 3D la fiecare două sau trei luni pentru a stabili schimbările în comportament, gândire și motivație, schimbări care sunt produse de activitățile practicate sau de alți factori externi.

În urma stabilirii activităților identificate pentru fiecare elev în parte, vom trece la identificarea domeniilor care le înglobează.

Orientarea Vocațională va lua sfârșit în momentul în care elevul conștientizează care este domeniul cel mai indicat în care se regăsesc activitățile identificate.

Contact

Pentru orice fel de informații sau stabilirea unei întâlniri vă rugăm să ne contactați.